costarica2013.reismee.nl

Boca Tapada dag 2

Op dit moment is Sabrina aan het proberen een groene boom leguaan op de foto te krijgen. Iedere stap de zij doet in zijn richting gaat hij een stap omhoog de boom in :-)

Maar goed, het optreden van Henrie. Dat blijkt gewoon het dagelijks sluiten van de poort voor de nacht door de nachtportier Henrie. Maar wat wil nou, de kaaimannen van de lagunes om ons hotel heen komen dan de toegangsweg op. Henrie is een lokale Tico die alles weg lacht. Zo ook de kaaimannen. In pikkedonker mochten wij mee de poort sluiten, wij zijn de enige gasten hier in het hotel. Dit gaat met veel geroep naar de kaaimannen waarvan er 2 zo’n 2 meter zijn. Mama Haeslich, Agressor, Kleine Dikke en Mein Hund zijn van die koosnaampjes en nog meer onder luid gelach. Aangezien Henrie wat kip bij zich heeft komen de kaaimannen graag naar hem toe en het zijn er maar 7 op een pad van 3 meter breed en misschien 50 meter lang. En al kip strooiend gaan we richting de poort. Maar we moeten ook weer terug. Volgens zeggen doen ze niets en dat hebben we maar aangenomen. Sabrina heeft zelfs op een kaaiman gezeten. En wij beide hebben er 1 van 2 meter aangeraakt en geaaid. Onder het motto alles voor de foto? Eigenlijk ben je knettergek want deze beesten leven hier echt in het wild. Een prettig (?) idee is wel dat onze kamer aan de toegangsweg staat………

De ochtend begon zowaar weer zonnig. Er werden bananen neergelegd en het stroomde vol met mooie vogels waarbij toekans met heel mooie snavels, groen, oranje, rood en blauw. Het lichaam is zwart met een gele borst en rode rand aan de onderzijde. Rood kontje en zwarte staart. Kost ons weer heel wat aan MB’s op de geheugenkaartjes.

Na het ontbijt met uitzicht op de lagune en de vogels gingen we een rondje varen over de San Carlos rivier. Deze sluit aan op de rivier San Juan, van Nicaragua. De tocht ging weer door een mooi licht bergachtig en af en toe dicht begroeid landschap. Ook hier lagen weer krokodillen en zaten diverse vogels. Illegaal zijn we 5 meter Nicaragua in geweest, op de rivier waar ook stierhaaien moeten zwemmen. Hebben we helaas niet gezien.

In de middag nog een uurtje over de lagune gevaren met een kajak. Geen kaaiman gezien!