costarica2013.reismee.nl

Cahito en Puerto Viejo en omgeving

Met een plaatselijke gids hadden wij afgesproken om door het Nationale Park te lopen, wanneer we zin hadden. Om 6.30 uur mochten wij ons aansluiten. Aangezien het de gehele nacht had geregend, en hier is regen ook echt regen, hadden we slecht geslapen. De wekker ging om 6 uur en het regende nog. Even geen wandeling.

Om 8 uur was het droog en wij naar het park. Daar stond de gids. Zijn andere klanten waren niet op komen dagen. Sneu voor hem maar hij had al weer een andere klus.

Wij zelfstandig het park in en zien 2 knaagdieren, vermoedelijk capibara’s (als ze daar leven). En vervolgens begint het weer te plenzen. Een half uur geschuild maar het stopte maar niet. Doorweekt weer terug naar ons hotel. Om 10 uur regende het nog en zijn we maar vertrokken, naar de luiaard opvang. Reden we ineens midden in de wielerronde van Costa Rica. Alarmlichten aan en langzaam meerijden. Dat mocht blijkbaar want het leek dan net alsof je bij de stoet hoorde. Aangekomen bij de opvang, gesloten, allen voor groepen. Deze kant van het land is ons niet goed gezind.

Dan maar naar de Jaguar opvang in Puerto Viejo (zaten we weer in de wieleroptocht!), waar ze allerlei dieren (los) hebben lopen maar geen jaguar. Wel mochten we in de kooi van apen die opgevangen worden nadat ze gewond binnen zijn gebracht. 2 herten liepen los rond en 2 toekans terroriseerde de boel. Ook een luiaard zien luieren en een miereneter zien rond banjeren. Het was ondertussen wat droog in Puerto Viejo, 20 kilometer zuidelijker.

Puerto Viejo is een beetje gelijk aan Cahuita en ook hier kunnen we onze draai niet vinden. Toch heel toeristisch hier en continu bewolkt en dreiging van regen. Wij gaan morgen vluchten en weten ook al welke kant op. Richting de dieren!