costarica2013.reismee.nl

Cahuita

Op weg naar de kust. De wolken hingen nog laag. De weg naar Limón was vreselijk. De stad is een letterlijke doorvoer haven van met name fruit. Overal vrachtwagens en containers. Zowel op de weg, overal 2 baans dus inhalen is lastig, als langs de kant. Een onooglijk deel van het land. Maar wij krijgen hierdoor wel het fruit van Dole en Del Monte in de winkel.

Limón door en het werd weer rustig op de weg. Wij wilden stoppen bij een opvanghuis van luiaards. Op maandag gesloten blijkbaar, en door naar Cahuita.

Zware bewolking hing ook hier boven de kust. Aangekomen in ons strandhuis uit vergane glorie jaren gingen wij het dorp verkennen. De Jamaicaanse achtergrond van het dorp is goed te zien. Hier leven meer donkere mensen dan in heel Costa Rica. Helaas is de sfeer hier ook anders dan in de rest van het land. Je moet er van houden maar dat doen wij niet. De regen maakt het niet leuker en de vraag naar Wiet nog minder.

Door de regen ondernemen we weinig en nemen maar een borrel op ons terras uitkijkend over de zee.