costarica2013.reismee.nl

Vulkaan Poas en Alajuela

Op moment van typen komen vliegtuigen vlak over onze hoofden heen. We zitten op 2 kilometer afstand van het vliegveld dus er is wat geluidsoverlast, excuses hiervoor.

Vanochtend een bezoek gemaakt aan de Poas vulkaan. Na speuren op internet is de openingstijd van het park 8.00 uur. Volgens ons hotel 8.30 uur. Het ontbijt is van 8.00 uur tot 10.00 uur. Aangezien er wordt geadviseerd vroeg in het park te zijn omdat na 10 uur de bewolking de krater gaat bedekken nemen wij geen risico en staan om 8 uur in het park.

De Poas is nog wat actief, braakt wat stoom uit. De krater is op de kanten begroeid en de binnenzijde is geërodeerd met diverse kleuren. Bijzonder om op een nog licht actieve vulkaan te staan en de krater in te kijken. Verder kon er een wandeling worden gemaakt naar een tweede krater welke vol staat met water. Moet heel helder blauw zijn maar de wolken voorkomen goed zicht. Gelukkig was de grootte krater wel goed te zien.

Om 9.45 uur waren we weer in het hotel en konden nog net gebruik maken van het ontbijt. Tja, moeten ze maar net als alle andere hotels om 7 uur starten met het ontbijt en de juiste openingstijden van het park geven………

Na uitchecken nog een kilo aardbeien gekocht en op weg naar Alajuela voor het inleveren van onze auto en de laatste overnachting. Op de weg was duidelijk te merken dat de Tico’s vakantie hebben maar wij gaan de andere kant op.

Auto met lekke band ingeleverd met als vraag vanuit de verhuurder of wel alles goed was met ons. Om 13.30 uur zaten we voor ons hotel waar helaas het zwembad leeg was nog even te genieten van de zon. Daar hebben we maar onze aardbeien in de zon zitten opeten

Morgen om 7.45 moeten we weer vertrekken, dinsdag om circa 8.30 hopen we te landen in Dusseldorf en zit het er helaas weer op. Een geweldig land met heel veel mooie natuur!