costarica2013.reismee.nl

Boca Tapada

Gisteravond hebben wij eigenhandig een restaurant langer open gehouden. Er moest wat gegeten worden en dit deden we in een Soda, plaatselijk restaurant / snackbar, verderop in het dorp. Deze zou om 18 uur sluiten. Op het moment dat we dit begrepen in het Spaans bleef zij ineens toch voor ons open. We waren nogal hongerig blijkbaar.

Na een dubbele portie “Gallos” gingen we nog wat drinken en slapen. Je bent hier vroeg moe omdat je ook weer vroeg op moet. Zo ook vanochtend. Iets na 6 uur riep de eigenaar of we al wakker waren. Dit bleek juist te zijn. Er liepen zeldzame kippen door zijn achtertuin, de krater, heen. Wij snel aankleden en het park in. Zagen ze nog net weg waggelen.

Tussen al het gevogelte door kwamen er eekhoorns langs. Totdat we naar rechts keken in het restaurant. Hing er ineens een neusbeer aan een paal. Deze bleek zijn dagelijkse portie bananen te komen halen. Echt tam is deze beer gelukkig nog niet maar een banaan neemt hij zeer twijfelend van je aan. Na zijn snack ook niet meer gezien.

De volgende stop moest voor ons Boca Tapada zijn. Een weinig bezocht gebied. Hier kan je de zeldzame Groene Macaw (papegaai) vinden, en we hebben ze ook zien vliegen en ver weg in een boom zien zitten. De rit hier naar toe gaat over een redelijke gravel weg door een mooie omgeving.

Vanmiddag een wandeling door het woud gemaakt. Veel blue jeans kikkers gezien en het geschreeuw van de groene papegaai gehoord.

Vanavond krijgen we blijkbaar een optreden van Henrie. Als het goed is gaat hij iets doen met een roodoog bladkikker en een Kaaiman. We zullen zien.